A fizika megjelenése és szerepe a különböző tantárgyakban (kémia, földrajz, biológia)

Jelenléti
biológiatanárok, földrajz, kémia
30
Összefoglaló

A fizikai ismeretek, törvényszerűségek számos más tantárgyban – így a kémiában, a földrajzban vagy éppen a biológiában is – megjelennek. A továbbképzési program célja, hogy a komplex természettudományos szemléletet követve megmutassa a fontosabb fogalmak (mozgás, rezgések, erők, nyomás, energia, stabilitás, hőjelenségek, elektromosság, mágnesség, fény, atomfizikai, magfizikai jellemzők stb.) kémiai, biológiai és földrajzi szerepét, az egyes területeken megjelenő értelmezési különbségeket és az emiatt fellépő ellentmondásokat. A távoktatásos és fizikai jelenléti modulból felépülő továbbképzés keretében a pedagógusok gyakorlati segítséget kapnak ahhoz, hogyan lehet a tanórákba beleszőni ezeket az ismereteket. A továbbképzés tematikai sorrendje követi a fizika tantárgy felépítését: a mechanika, a hőtan, az elektromosságtan – fénytan és az atomfizika – magfizika ismereteinek természeti, technikai megjelenését veszi sorra. (A képzés azonos a Szegedi Tudományegyetem által kifejlesztett, korábban választható képzésként elérhető programmal.)