Rólunk
Tisztelettel köszöntjük Önt a Nemzeti Közszolgálati Egyetem pedagógus-továbbképzési felületén, a Pedagógus Probono oldalon!
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem hivatása a hazai felsőoktatás meghatározó intézményeként az állam működtetésében legfontosabb szerepet vállaló szakemberek képzése. Az Egyetem által már eddig is oktatott közszolgálati szakokon túl, 2024. augusztus 1-jével létrejött a Nemeskürty István Tanárképző Kar, hiszen a pedagógusok által folytatott hivatás ugyancsak meghatározó eleme az állami működés biztosításának, egyértelműen a közszolgálat része.
Az Egyetem immáron több, mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkezik a közszolgálati tisztviselők továbbképzése terén is, több százezer tisztviselő továbbképzését biztosítva sikeresen az elmúlt években.

Ilyen módon a közszolgálati felsőoktatás egyik legfontosabb szereplőjeként, a továbbképzések területén kiemelkedő tapasztalatokkal rendelkező intézményként az Egyetem a jövőben meghatározó szerepet játszik majd a pedagógus-továbbképzés szervezésében is.
A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet értelmében az úgynevezett tartalmi megújító típusú pedagógus-továbbképzések szervezését 2025. szeptember 1-jétől az Egyetem látja el. E tartalmi megújító képzések a köznevelési intézmény igazgatója által kijelölt képzések, amelyek hozzájárulnak a pedagógusok szakképzettséghez kapcsolódó képzésben megszerzett ismereteik és jártasságuk megújításához, kiegészítéséhez. E képzéseket az Egyetem jelenléti, részben jelenléti és digitális (e-learning) formában szervezi meg.

Az Egyetem e feladatok ellátása céljából létrehozta a Pedagógus-továbbképzési Központot, amely a jövőben gondoskodik a tartalmi megújító továbbképzések fejlesztéséről, aktualizálásáról, a továbbképzési kurzusok megszervezéséről és megvalósításáról, valamint a kapcsolódó ügyfélszolgálati és adminisztratív feladatok szervezéséről.
A Pedagógus-továbbképzési Központot igazgató vezeti, munkatársai célja, hogy tevékenységükkel hozzájáruljanak a pedagógusok szakmai tudásának, felkészültségének – és ezen keresztül az egész magyar köznevelés színvonalának – további fejlődéséhez.